środa, 5 listopada 2014

O mnie i o tym jak zrodził się plan podróżowania

Przede wszystkim witam serdecznie wszystkich czytelników mojego bloga. Wypada się więc przedstawić i napisać coś o sobie:)

Przedstawiam się jako Jacenty. Super pozytywnie nastawiony do życia. Kocham długie wyprawy czy to na rowerze czy trekking. Łono natury jest moim drugim domem, a w szczególności góry. Lubię poznawać optymistyczne, wesołe a najlepiej lekko zwariowane osoby. Jestem osobą, która chyba od zawsze pragnęła eksploracji, mocnych wrażeń, dużej dawki adrenaliny z odrobiną wariactwa. Wszyscy zawsze mówili już od dziecka "wiesz ja to mam marzenie aby kiedyś....", "Patrz spadająca gwiazda, - szybko !pomyśl życzenie to spełni się twoje marzenie". Osobiście od zawsze chciałem żyć marzeniami, bo co jest bardziej pięknego niż ich urzeczywistnienie i bycie szczęśliwym. Podróż Autostopem to forma podróżowania, którą kocham chyba najbardziej i o jej początkach i przebiegu właśnie jest mój blog ;)


Jak się zrodził projekt podróżowania

Nie jest to takie proste jak mogłoby się wydawać. Na prawdziwą podróż nigdy nie było czasu; Szkoła, studia fizjoterapii i praca w moim gabinecie. Podróżowanie zawsze ograniczało się do wakacyjnych krótkich wypadów za młodu lub urlopu w pracy. Byłem w związku z dziewczyną przez długi okres czasu a gdy rozpocząłem własną fizjoterapeutyczną działalność gospodarczą z czasem zacząłem jakoś czytać książki o medytacji wschodu. Zabrałem się następnie za praktykę. Każdego dnia wykonywałem pozycje z jogi - asany i dwa razy dziennie (rankiem przed śniadaniem i wieczorem przed kolacją). Do tego doszła zmiana żywności głównie na produkty zbożowe, i naturale. Starałem się nie spożywać mięsa a za to jeść większą ilość warzyw i owoców. Każdego dnia skupiałem się na medytacji przy kontrolowaniu własnego oddechu, tym samym wyciszałem swój organizm, uspakajałem go przy tak myślę depresji którą miałem przez problemy w związku. Po miesiącach medytacji, ćwiczeń fizycznych i zmiany jedzenia doszedłem do wniosku i znalazłem siły aby zakończyć po 5 latach ten związek. Zaczęły do mnie przypływać myśli o podróżowaniu. Po krótkim czasie okazało się coś niesamowitego! Zadzwonili do mnie moi znajomi Marta z Damianem, których już znam od czasów gimnazjum i zaproponowali wyprawę rowerową przez Polskę! Coś niesamowitego, medytacja działa, to o czym myślisz intensywnie samo do Ciebie przychodzi!! Teraz już o tym wiem! 

Tak więc po przygotowaniach w wakacje 2012r wybraliśmy się w trójkę przez Polskę rowerami , spędzając cudowny czas w Łagowie Lubuskim nad jeziorami o krystalicznie czystej wodzie, dojeżdżając finalnie nad Bałtyk i do Kołobrzegu! Stamtąd powrót z rowerami pociągiem do Wrocławia.Była to niesamowita dwutygodniowa ok 680km wyprawa przez kraj. Pierwszy taki długi i wspaniały wypad. Po powrocie kontynuowałem ukierunkowywanie moich myśli w podróże. Wyruszyłem samotnie rowerem na kolejną trasę Na górę Pradziad w Czechach. Potem zakupiłem dobre buty trekkingowe i pojemny plecak i po raz pierwszy pojechałem autostopem z Dzierżoniowa do Karpacza gdzie trekkingowałem 2 dni po górach i śpiąc w namiocie w Parku Narodowym przy odgłosie ryczących Jeleni.

Po tych wyprawach intensywność myśli na temat wyruszenia w prawdziwą podróż zwiększała się masakrycznie. Czytałem już dawno książki mojego mistrza i wielkiego podróżnika - Jacka Pałkiewicza, Wojciecha Cejrowskiego. Zawsze oglądałem podróżowanie przez pryzmat telewizora lub internetu z niesamowicie przepięknymi miejscami na świecie. Teraz dopiero do mnie to dotarło, że pora to zmienić i samemu wyruszyć w podróż, niż marnować czas na oglądanie ich w formacie cyfrowym i wciąż myśleć "tak bardzo chciałbym wyruszyć w taką podróż"

Najsilniejszą inspiracją dla mnie były podróże autostopem którą praktykują moi znajomi, oraz o której sam się niedawno przekonałem. Do tego blogi o podróżach autostopem dookoła świata. Tak to jest to - Autostopem dookoła świata!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz